Twee dagen na de uitzending van RTL Late Night maakt Stichting Donorkind een spurt naar meer bekendheid, meer donorkinderen die zich aansluiten en meer bedrijvigheid. Op de Goede Doel Shop noteert de stichting zelfs een TOP-3 notering van deze maand.

Kijkdichtheid

Het verhaal van donorkind Iris Mishara Duivenman die haar donor toevallig via onze geheime groep op Facebook ontmoette, is in allerlei media een hype. De uitzending van RTL Late Night dinsdagavond 31 mei heeft een hoge kijkdichtheid. Mede daardoor meldden vele donorkinderen zich bij de stichting en krijgt het thema Donorkind volop aandacht. En dat is zeer zeker belangrijk voor onze ambitie om zoveel mogelijk donorkinderen hun donor te laten vinden en natuurlijk het recht van ieder mens om zijn biologische afkomst te kennen.

Herkenning

Op dit moment is het aantal nieuwe aanmeldingen de vijftig al gepasseerd en het aantal recente LIKES op de gewone Donorkindpagina loopt al richting honderd. Opmerkelijk is dat sommige donorkinderen aangeven door deze uitzending toch ‘naar buiten komen’ hoewel ze het al die jaren verborgen hielden. Ook blijken ‘oude bekenden’ opeens op te duiken. Kortom; veel donorkinderen vinden elkaar in herkenning, begrip en troost.

Overweldigend

Iris en haar donorvader Erwin blijken behoorlijk onder de indruk: “Overweldigend”, zegt Erwin. “Heel veel mensen uit mijn omgeving heb contact gezocht en hun waardering getoond. Ook blijkt deze kwestie voor buitenstaanders opeens duidelijk te worden. Dat is waardevol en daarom ben ik blij dat ik dit gedaan heb.”
iris
Voor Iris is het ook nog niet te bevatten: “Ik besef het eigenlijk nog niet helemaal. Ik denk dat het volgende week pas een beetje gaat binnenkomen. Het allermooiste is dat ik nu naast familie in Thailand ook familie om de hoek heb. Zo bijzonder!”